Hloupý telefon

Loni se prodalo 293 miliónů chytrých telefonů. Skvělá zpráva! Nebylo ovšem řečeno, jak chytrých – zda chytřejších než ti, kteří si je kupovali, a nebo chytrých jen mezi ostatními telefony. 
Kdo potřebuje mít chytrý telefon? Trouba, který si nevěří, nebo chytrák, kterému chybí parťák? Čertví, kolik se vedle těch chytráků prodalo telefonů-blbců, a vůbec, který z výrobců dobrovolně přizná, že místo mobilů vyrábí debily?
Jak se pozná chytrost telefonu? Ten můj umí spoustu věcí, které já neumím, a proto jej mám: dokáže mě spojit s kýmkoliv jiným na jakoukoliv dálku, umí poslat zprávu, aniž musím na poštu, a zvládne zazvonit, kdykoli mě někdo kdesi vytočí. Tohle vše ale zvládly i všechny telefony, které jsem kdy měl, tím černým těžkým krámem s otočným ciferníkem počínaje. Přesto – z dnešního pohledu – to byl hloupý telefon, a nejspíš i ten můj současný telefon* je ne-li hlupák, tak alespoň ňouma. Donedávna mně to nevadilo, vcelku jsem si s ním rozumněl a ve všem, co jsem od něj chtěl, mi pomohl. Teď dumám, jestli jsem jej podceňoval, anebo jestli jsem stejně hloupý jako on, když po něm nechci víc. Jestli jsem z něj hlupáka nakonec nevychoval... 
Tak abych nebyl za blba, až se příště potkáme, dost možná vám ho pochválím: Ty jsi ale chytrý telefon! Celej majitel!!!
* Samsung S3310, nejchytřejší mezi hlupáky

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Měšice 21. 4. 2023

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)