20. května 2011

Homo Curvus


Před pár dny proběhla virtuálním tiskem zpráva, že britský šplhoun Kenton Cool jako první na světě odtweetoval svůj zážitek z devátého zlezení Mount Everestu. Zpráva nezmiňuje, zda na tom kopci založil i hotspot na foursquare a nechal tam pod sněhulákem prezent pro gowallisty, natož to, že by obé checknul, ba ani že vymrzlá baterka jeho Samsungu Galaxy odhozená na čínskou stranu je keškou pro podobně trhlé lezouny (až v údolí ho to trklo a přemýšlel, zda tam nevyleze podesáté, aby nepřišel o mayorství).
Ať si dělá co chce. Vždycky mně ale připadali šáhlí turisti, vozící se po Praze v kočáře a s foťákem před očima, koukajíc na tu naši stověžatou krásu přes displej svých digitálií. A stejně tak mně přijde nablblé vyškrábat se na střechu světa, převlíknout se tam do trika od susponzora a místo koukání se kolem dokola se štrachat v báglu, najít ten zatracenej krám a zmrzlýma prstama vyťukat svou potřebu „podělit se o ten zážitek s mými blízkými doma“ slaboduchým sdělením „Everest podeváté! První pípnutí z vrcholu světa i přes slabý signál 3G úžasným Samsungem Galaxy S2!“ Kdo jsou ti jeho blízcí doma, když je dokáže potěšit tak hloupým reklamním sloganem? „Maminko, maminko, tatínek napsal z Himálaje, že miluje Samsung!“
Svým vychytralým externím mozkům se čím dál tím více devotně klaníme. Mobilita našich kapes nás vrací k zemi, přesněji řečeno naše hlavy, jak se stále častěji a dobrovolně hrbíme nad chytrofony v našich dlaních. Homo erectus zvadne v homo curvus a tweetne: „Jsem na dně, hloubějc už to nejde.“

S vysvětlivkami a ilustrací vyšel 20. 5. 2011 text zde.



Žádné komentáře:

Okomentovat