Úvaha o hříchu



Po mnoha letech čtu zas tuhle nádhernou Suchou Knížku… nebudu ji chválit, ale je fakt skvělá, bezvadná… a nádherně graficky udělaná (Wilgus). Takový se dneska už nedělaj…

A tam, na straně 200, je:

„Prolog: Školní budova s okrovou omítkou, budova rakousko-uherského vzezření. Hodina náboženství. Pan katecheta je menší, zavalitější, se sklonem k brunátnosti. Vyvolá žáka Karpíška:
— Jmenuj mi sedmero hlavních hříchů, Karpíšku.“

A já v duchu pokračuju:
Karpíšku, řekni mi něco o hříšku.
Anebo ne (ležíce na břichu), řekni mi něco o hříchu.
Nejlepší ale bude řešení, řekneš-li mně o rozhřešení.

(Jiří Suchý: Knížka, IMPULS 1986; str. 200: ÚVAHA O HŘÍCHU)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)

To za nás se bruslilo ještě skutečně, na opravdovým plastu, a ne jen virtuálně, jako teď…