Šel bezdráteník po ulici, selka na něj volala...

... aby jí šel bezdrátovat router s dvouma vstupama


V neděli to bude 110 let (1), kdy byly položeny základy pro dnešní globální komunikaci založenou na ničem, resp. na něčem co není, vulgo na tom, co vypadá takhle:               – ano, právě jste se koukali na bezdrátové spojení dvou částí této věty. Neomlouvejte se, i pro mě je to nepochopitelné, jak skrze nic (2) putuje všechno. Tehdy ve čtvrtek provedl Guglielmo (3) Marconi (4) první transatlantické bezdrátové spojení a nazval je wi-fi (5). Taková už je dnes doba: čím méně toho víme, tím jsme jako lidstvo dál. Descartes (6) by dnes asi musel být konkrétnější, se svým „Cogito ergo sum“ (7) by ho hnali svinským krokem. Krom toho, on ve skutečnosti tenkrát řekl „Cogito ergo sum quod sum… krok sum krok…“ (8), protože byl z interview (9) celý nesvůj.
Neděle ale bude až pozítří, dnes je to 480 let (10), kdy došlo k prvnímu zjevení Panny Marie Guadalupské (11). Slečna Marie Guadalupská si tehdy uvědomila, že je stále panna, a řekla: „Já se z toho zjevím!" 
Indián Juan Diego, který se o leccos marně celou noc (13) pokoušel a právě se chystal odejít trhat na horu Tepeyac růže, se svěřil se svou impotencí (14) biskupu Juanu de Zumárragovi, a ten to Bohu práskl hned při první mši (15).
A není bez zajímavosti, že dnes všichni slavíme Mezinárodní den proti korupci (16). To bude zas mejdanů…

(1) 110 let's go, loňský hit kapely The Feelies (Zpoplatněný kecy)
(2) nic – výklenek (malaj.)
(3) Guglielmo – předchůdce Googlu, pův. Googlelmo
(4) marco – značka (it.), akronym pro reklamní sdělení „Google je značka“
(5) zkratka ze slov: without – bez (angl.), filo – drát (it.)
(6) des – z, cartes – karty (fr.); tedy z karet, od kartářky… existoval on vůbec?
(7) Myslím, tedy jsem.
(8) Myslím tedy… že jsem kdo jsem… jaksi…
(9) inter – pohřbít, view – pohled; pozdrav z pohřbu
(10) středa 9. prosince 1531, těsně po snídani
(11) z aztéc. slova coatlaxopeuh – rozšlápla jsem hada (12)
(12) chudák Juan Diego, muselo to bolet…
(13) noce – vlašský ořech (it.)
(14) impo – zkr. pro dovoz, tenca – lín (šp.); lid. lenojeb  
(15) mši – samečci od mšic
(16) kór – zvláště (české dialektikum), opce – nárok; pův. tedy koropce



Jsou věci, které se už dnes bez drátu báječně obejdou: pletení, zátaras, košile nebo kolo od kola.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)

To za nás se bruslilo ještě skutečně, na opravdovým plastu, a ne jen virtuálně, jako teď…