13. dubna 2012

Konečně profesionální názor…

... na nové logo pražské zoologické zahrady!
Ve středečním vydání deníku Metro (11. dubna 2012) se s ním svěřil ředitel ZOO Miroslav Bobek v odpovědi na otázku, zda už má ZOO nějaké ohlasy na své nové logo:
„Při slavnostním odhalení loga převažovaly jednoznačně pozitivní reakce, a to zejména dětí. Například na facebooku, kde uživatelé viděli jen obrázek, zavládlo v první chvíli rozladění, ale posléze i tam začalo přibývat kladných ohlasů. Zajímavá byla třeba reakce jedné maminky, která logo nejprve odsoudila, ale potom nám napsala, že ji její čtyřletá dcera přesvědčila o opaku.“
Co věta, to perla pro marketing, reklamu a byznys: „… jednoznačně pozitivní reakce, a to zejména dětí“… ano, děti jsou samozřejmě určujícím faktorem pro definici správného a funkčního loga, a pro děti to přece „renomovaná newyorská společnost Chermayeff&Geismar“ dělala, chraňbůh aby tato omalovánka plnila především své účely komerční a vizuálně-komunikační! A když se ještě k tomu mezi návštěvníky zoologické facebookové stránky mihla maminka s vlastním názorem, která – když jí čtyřletá dceruška poučila „Ale maminto, me se ty tlapicty tech zvízátet líbí, já ci taky slonááá…“ – musela uznat svůj omyl, kdo ještě může o kvalitě změny za bezmály dvě mega pochybovat? 
Bohužel, zrovna na tom facebooku jednoznačně převládají (velice) negativní reakce, možná i proto ona prozřelá matka svůj zpožděný kompliment stáhla, neb tam není. 
Opakoval bych se výčtem parametrů, které by logo kteréhokoliv subjektu mělo splňovat, jaký účel logo má mít a k čemu bývá často za nemalý peníz realizováno. Že argumenty podobné těm mým, obecné zásady a takřka stoleté zkušenosti ze světa byznysu, z nichž jsem se v rámci možností i já poučil, nechápou čtyřleté děti, to mě nepřekvapí. Ale že je ignorují lidé, jimž jsou svěřeny nemalé prostředky na rozumné a smysluplné investice ku spokojenosti všech – nejen dětí, na nichž mimochodem existence nejen zoologické zahrady snad proboha nestojí! – , to je na pováženou. Ale ona je, popravdě řečeno, na pováženou už samotná existence podobných amatérů na postech vyžadujících profesionály. 
Lepší je na to hodit bobek...


Žádné komentáře:

Okomentovat