Nevěřit titulkům, nevěřit titulkům, nevěřit titulkům.


Titulek je naprosto zavádějící, a zbytečně bulvární. Tenhle chlapík je chytrej, bezvadně mluví, evidentně je profesionál, a s tou „ošklivostí“ člověka má pravdu (protože vůbec nemluví o ošklivosti ksichtu)… mně je teda sympatickej, bavit se s ním rozhodně není nuda a neviděl bych to za ztracenej čas.
Má se to tady jak s těmi zavádějícími titulky ohledně Nabarvenýho ptáčete (jimž jsem zpočátku taky podlehl a pak se z toho snad nějak vyhrabal, i když u spousty přátel jsem za Marhoulovi nepřejícího blba forever)… podle nich se film zdál bejt tříhodinovej brutál, z něhož lidi odcházejí. A i tady si přečtete, že Vaněk nemá rád ošklivý lidi a že si měsíčně kupuje hadry za sto litrů… ale v tom rozhovoru to vysvětluje logicky, bez špetky pohrdání, naopak, svěřit se mu do péče by pomohlo půlce našeho národa, protože obecně prostě vkus nemáme, co si budeme namlouvat… spousta z nás intošů žije v prefabrikovaných konfekčních bytech s velikánskou sedačkou před ještě větší televizí, s reprodukcema místo opravdovejch obrazů, a pro mnoho z nás je vrcholem společenskýho života někde v příměstským satelitu nedělní grilovačka v trenclích, triku a plážovejch pantoflích, u domečku z německýho katalogu se zářivě zelenou fasádou a bazénem na ani ne tři tempa… takže na nějaký oblíkání jinde než v tržnici nebo v Tesku už jaksi nezbejvá energie.
Jasně, Vaněk se pohybuje v branži, se kterou většina z nás nikdy nepřijde do styku (já teda díky Báře zpovzdálí tuhle komunitu mohl sledovat), ale on ji v rozhovoru s Veselovským trefně srovnává s profesemi, kde se děje totéž, jen v jinejch dimenzích, a tam s tím problém nemáme, protože tihle lidi nám nejsou tak na očích.
Chci tím říct, že jednoduchost a prostota novinovejch titulků má neskutečnou moc ublížit, aniž mnohdy chce.
Já třeba na ten film nakonec půjdu, protože není přece možný, že by desítky a stovky mejch přítel byly tak blbý, aby jim dělalo potěšení bavit se zlem jen pro zlo samotný. To spíš já blbě pochopil jeden či dva blbý novinový titulky.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Měšice 21. 4. 2023

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)