Pokřtěno.

V pondělí 20. února 2017 křtila moje kamarádka v Arše pátý díl svého Turnového háje a zároveň výběr BE100F. Neskromně se přiznávám, že u obou jsem fungoval jako jeden z korektorů a u bestofky jako autor grafické podoby titulu.
V rámci křtu Eva vystoupila s eTurnity, přečetla svým neopakovatelným kouzelným způsobem spoustu svých sloupků, přizvala si senzační violoncellistku Zuzanu Dostálovou, a knížky křtili Milan Gelnar z Arga a Ondřej Hrab z Archy.

A na tomhle křtu zazněl mj. i tento Evou dosud nezveřejněný sloupek, který vloni na podzim v jejím bytě našla její tehdejší bytná Zuzana Tichá, která jej i přečetla (naprosto senzačně, mohla by číst a moderovat kdekoli, protože byla spontánní, přirozená a uchvacující, a nenechala se znervóznit ani Johnem Bokem, který si sedl vedle ní na reprobednu a výjimečně ji ani jednou nepřerušil, ba co víc, uznale jí zatleskal, aniž by ji „pochválil“ svým oblíbeným pejorativem vůči všem dámám kolem sebe):

Tichá babi říkala, že každý má mít svoje hobby. Po různých pokusech v dětství a zjištění, že modrého Mauricia neseženu, jsem to nevzdala: po návratu na Sedmičku jsem začala hledat místo koníčků své bývalé spolužáky výpustek. 
Jednou z nich byla Zuzka. Svěřila jsem se jí, že nemám témata a postavy do svých sloupků.
„V naší třídě je osm doktorů a z nich tři právníci, čtyři učitelky, ředitel Čedoku, jeden malý Němec, běžkyně maratónu, Král Slunce, co bys ještě chtěla?“ podivila se.
„Výpustek.“
„Zakuklený fotograf, pár nedostudovaných lékařů, doktorka bez hranic, dovozce tulipánů, výpustek,“ pokračovala Zuzka ve výčtu.
Měla jsem z toho pocit, že všichni kolem jsou mí spolužáci výpustek.
„Nebo výpustek třeba výpustek Pavel Beneš.“
„Kdo?!“ V životě jsem to jméno neslyšela.
„Ten, jak přešel ze Šestky do Sedmičky přece,“ snažila se Zuzka marně.
Dneska už může být mým spolužákem každý výpustek.

A na to jsem navázal já. Původně jsem se to chtěl naučit, ale nešlo to:
Výpustek nebo též výpustka, alias unicode 2026 – ve Windows Alt a 0133, v Linuxu Ctrl a Shift a U2026, na macu Shift a Alt a ů s kroužkem –, tedy elipsa neboli vypuštění větného členu se v textu nijak nevyznačuje, Evo! 
Značí pouze nedokončenou větu, přerývanou řeč, zámlku, napětí nebo úmyslně vypuštěný úryvek informace, často na konci věty nebo v místě odmlčení pro vyznačení aposiopese (nedokončená myšlenka). V případě citací vyznačuje výpustek umístěný buď samostatně nebo v závorkách místo, odkud byla vynechána slova či věty oproti původnímu textu. U aposiopese lze psát výpustek také pomlčkou.
Já tě tuhle elipsu jednou naučím, fakt že jo…

No, a pak holky otevřely šáňo, Honza Polyš dal za všechny spolužáky Evě překrásnou kytici a knihy byly pokřtěné.


P.s. Ten Evin údajný sloupek napsala převážně Zuzana, a Eva, která při jeho předčítání stále vedle mě, si chvíli skutečně nebyla jistá, zda ho opravdu nenapsala.
P.p.s. Evě jsem křtil už Turnový háj 3, v Lucerně v prosinci 2014. Teda… a to je už pěkně dávno!

Původně jsem fotil tu Evinu placku, protože jsem ji pro ni a pro Vráťu na ten večer udělal,
ale nějak si mi tam připletl pan Jameson.

Stejně jsem po celou dobu jen sledoval, jakej má Eva prstoklad…


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)

To za nás se bruslilo ještě skutečně, na opravdovým plastu, a ne jen virtuálně, jako teď…