Novoročenky 2023

A je to tu opět, teď už jen počkat na vhodný datum a pak to naházet do kastlíku.

A zase velká radost… podepisování (5:57 jeden podpis… o minutu a tři vteřiny rychlejc než Jackie Stewart), popisování obálek (a v duchu konverzace s adresátem… no, častějc s adresátkou), štemplování a lepení známek. Letos na tuhle várku padlo – kromě zavčasu nakoupenejch známek B – i celý album známek letitejch, který jsem někde kdysi našel a doteď mi tu v šupleti překáželo. Teď teda překáží dál, ale už je prázdný.
Napřed jsem ke každýmu jménu hledal hezký vhodný známky, ale asi tak v půlce jsem to vzdal a začal je tam lepit víc spontánně… a vznikla tak nečíslovaná série uměleckejch dílek, který se za chvilku rozprsknou do světa a ve velký většině – kdo by si taky proboha schovával obálku? (mnohdy i to vevnitř) – v koších nebo kamnech.
    Takovej symbol pomíjivosti; někdo se prdí, aby známku navrhl, někdo jinej ji vyrejpe, další ji vytisknou, jiný ji prodaj, někdo ji koupí, olízne a nalepí, známka letí napříč světem nebo jede vlakem, v cíli ji zas někdo někam odnese a na konci ji buď ten poslední přezíravě vyhodí, a nebo… a nebo opatrně odmočí, zařadí mezi podobný (tématem, motivem, nomiunální hodnotou, státem vydání, rokem atd.)… a to album se pak dostane k Benešovi, kterej píli svýho předchůdce nedocení (o známky nejde, na jejich cenu jsem se ptal odborníků a jsou naprosto bezcenný) a známkama oblepí obálky s novoročenkama, který čeká zase to kolečko vlakem a v pár případech i lítadlem.
    Jistota je jistota, takže moje adresa je uvnitř… ale jsem si jistej, že česká pošta ani letos nezklame (jako už pětačtyřicet let, co novoročenky posílám) a všechny zase doručí, za což patří všem v tom procesu „z oranžovýho kastlíku na ulici do poštovních kastlíků v přízemích domů a na dveřích či plotech“ velikej dík.
Kdo se tu bude chtít po obdržení označit, je vítán (aspoň budu vědět, komu za rok zas věnovat čas a práci má aspoň nějakou odezvu).
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

A dokud budou (jakože jsou), rád ji pošlu za adresu do zpráv a 50 korun na účet, kterým potvrdím tu adresu. A nebojte, mám tu album se známkama ještě minimálně jedno… 



Komentáře

  1. Líbí se mi, že se ještě dneska někdo novoročenkám a posílání dopisů a pohledů na Vánoce praktikuje. Líbí se mi to a taky jich pár pošlu. A není to přeci o tom, že by to byl nějaký prodej umění a vlastního ega. Je to přeci o tom, že si na toho dotyčného vzpomenete a v uspěchaném Adventu mu věnujete pár minut, kdy si sednete a ručně mu napíšete novoročenku. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)

To za nás se bruslilo ještě skutečně, na opravdovým plastu, a ne jen virtuálně, jako teď…