Boudo, boudičko, kdo v tobě (ne)přebývá?

Nezpochybňuju jinou zkušenost, nezpochybňuju názory veteránek a matadorů psí výchovy, ale… co prošvihnu teď, to už se NIKDY nevrátí, už nikdy znova to nezažiju… a za to to stojí.

Možná Matylda stále není stále zvyklá na svou boudičku, ale já zase mám dobrej pocit, že jsem zažil to, co jsem kdysi u Garpa – abych taky nic nepokazil – prošvihl. A proto vím, jak tluče psí srdíčko, když spí, jak se chvěje ten hnědej polštářek, když se zklidňuje, a je skvělej pocit, že Matylda snad bude navždy vědět, kdo ji rukou chlácholil a utěšoval, když z hodiny na hodinu zmizela svý mámě, ségrám a bráchovi, kocouru Davidovi a teplu toho mile zasmrděnýho rodinnýho pelechu.
Když byly moje děti malé, nejkrásnějšími zážitky bylo – vedle vyklepávání vypraných plen, než jsem je pověsil na šňůru –, když mi usínaly na prsou, já je lehce přidržoval, abych je láskou nerozmačkal, a jejich tělíčka mi na plecku jihla a měkla, až se propadla do snu. Byl jsem takhle schopnej probdít noci, zvlášť když jsme měli doma nastaveno, že žena se jim cele věnovala přes den a já, aby si odpočinula, je měl v péči v noci („Pavle… volá tě Hermínka a říká ti ‚mami‘…“, byla Danielina tehdejší rozespalá mantra). 
A přesně tenhle pocit se mi teď vrací s Matyldou, když unavená tím svým věčným blbnutím najednou lehne a v přivírajících se očičkách lze zahlídnout přání, aby ji Murphy aspoň ještě jednou láskyplně mateřsky olízla, jako když se k ní naposledy před tejdnem uvelebila, protože tam byla doma.
Celej ten tejden se ve mně perou jakási povinnost dostát požadavkům zkušenějších a obyčejné lidství, a zatím vítězí to druhé. S Matyldou se pravidelně střídáme ve dvou bytech, v obou má pelech u našich postelí, a v obou má přepravku, kterou tam či tady zatím výjimečně, ale zato zcela dobrovolně navštěvuje, chvilku se rozhlíží po tom obřím prostoru, a buď tam zdřímne, nebo si přijde pro podrbání a pod peřinu z mý dlaně. A já v tý dlani cítím, jak holka roste, protože před tím tejdnem to byl uzlíček s ocáskem jak malej kornoutek, a dneska je – aspoň teda mně se to tak zdá – dvakrát tak velká a ohon má už dobře dvacet čísel. Sice se doma občas vyčurá, když se nestihnu dost rychle nasoukat aspoň do kalhot a trika, a úplně výjimečně udělá i hromádku (za těch sedm dní celkem tři), ale to se poddá (já, Bára i holky startujeme kdykoli dá Matylda znamení), stejně jako to, že si nechá poradit, že boudička může bejt fajn i bez toho, že by tam musela v zoufalství, strachu a chladu protrpět první tři noci, někde úplně jinde, než kde dosud spokojeně žila. 
Nemůžu si pomoct, jestli má bejt pes členem rodiny, nesmím s ním hned zpočátku zacházet hůř než s ostatními dětmi, který bych taky plačící nenechal v dětský postýlce, abych je vychoval. 
Mám ze sebe dobrej pocit, vážně. Jsem u toho, jak moje čtvrtý „dítě“ roste, moudří a krásní, když u toho třetího jsem to – já blbec – z neznalosti (?) nebo povinnosti (?) nebo nadřazenosti (?) nějak nezvládl a nepochopil (a přesto mě Garp miloval vší svou psí láskou, který se nic nevyrovná).
A hele, Matylda si do tý boudičky zase vlezla.
Hm, už mi zase sedí na noze…



Komentáře

  1. Krásný jak říkám, mnoho cest vede ke krásnému soužití, každý jsme jiný, každý pejsek je jiný. Chovatel předá majiteli štěně a Vy z něj tvoříte orginálního psa. A Vy to spolu všichni dáte tak, aby jste byli spokojeni. Podrbejte Matyldu, pod krkem, za lopuchy a pusu pošlete od psí i lidské mámy.

    OdpovědětVymazat
  2. Tady musím říct, že to byla fakt ještě ňuňan. Jsem si na vás nedávno vzpomněl, když jsem šel z prodejní galerie, kde jsem byl jen tak na čumendu, a právě jsem potkal taky jedno takové štěně, tak jsem si říkal, že zase musím kouknout k vám na blog, co se ve vašem životě stalo zajímavého. ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak jsem si to zkusil a už mě to nebaví.

Podivný případ doktora Jekylla a pana Hyda (Beneše)

To za nás se bruslilo ještě skutečně, na opravdovým plastu, a ne jen virtuálně, jako teď…