tag:blogger.com,1999:blog-5152675557976406476.post6724327061863551654..comments2024-03-28T22:21:35.749+01:00Comments on Pavel Beneš: Nejen logo nejen České nejen televizePavel Benešhttp://www.blogger.com/profile/00724334944000352764noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-5152675557976406476.post-73430570220645699152012-10-09T19:05:21.659+02:002012-10-09T19:05:21.659+02:00...logo Coca-coly by jistě každý smetl ze stolu – ......logo Coca-coly by jistě každý smetl ze stolu – dnes. Vzniklo však v době, ve které se na kudrlinky nelamentovalo, jelikož byly IN. Zpět k závorkám, všeználkům, amatérům, potažmo tedy i laikům, a závistivcům. Nepočítám se ani k jedné skupině, ale i mně se na tom všem "něco nezdá"… Řekla bych ale, že láteření se nejspíš netýká ani tak samotné kvality-nekvality, (ale tu v tomto případě prověří čas jen těžko, "trvanlivost" té minulé byla 5 let), ale způsobu získání a naporcování takové zakázky. Před pěti lety vyhrálo v (průhledném) vyhlášeném tendru – v tvrdé konkurenci výborných grafiků – logo Štěpána Malovce. Bylo rozhodnuto, že bude na obrazovky uváděno postupně v etapách, na všechny programy, asi aby si to divák zažil a dobře se s ním identifikoval. Ve chvíli, kdy byl proces téměř u konce se něco "zvrtlo". GŘ č. televize, zdá se, zadal zakázku – asi přímo, tedy za takovou cenu, respektive několik takových dílčích cen, kde není nutno vypsat soutěž. Jinak si neumím vysvětlit, proč by se celé věci účastnilo jedno jediné studio. A to přesto, že ČT měla logo nové-dobré-staré 5 let. Ptám se proč? Kolik to znovu stálo tuhle veřejnou instituci, co naříká, že nemá dost? Kolik NÁS to zase stálo? A tak – paralela se stopadesátiletou Coca-colou je sice úsměvná, ale dost pokulhává… a jak dlouho vydrží v televizi "závorky", o tom by se daly uzavírat sázky, možná záleží na tom, s kým se bude kamarádit další generální ředitel… za sebe musím říct, jsem ráda, že v tom nejedu. :-) D.Anonymousnoreply@blogger.com